Digital agency Emoto stort zich op de steed volwassener wordende markt van de marketing automation. Het zusterbedrijf van Shakers wordt gerund door Gülay Tuncer en Daan Zuijderland. Ozgur Nurali zorgt voor de technische ondersteuning.
Nieuw begin, nieuwe naam: Emoto
Na een succesvolle pilot bij ritregistratie startup Cartracker besloten de partners onder een nieuwe naam verder te gaan. Na een paar creatieve sessies kwamen ze uit op ‘Emoto’ – een samentrekking tussen e-mail en automation. De focus ligt dan ook op marketing automation. Maar waar andere online marketingbedrijven zich met automation focussen op het converteren van leads, richt Emoto zich vooral op klanttevredenheid.
Customer delight staat centraal
Partner Daan Zuijderland ligt deze keuze toe: “90% van de digitale bureau’s richten zich op het binnenhalen van bezoekers. Via SEO, advertising, social media worden mensen verleid om een pagina te bezoeken. Niets mis mee en in veel gevallen ook een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Na enig soul-searching bleek ons hart hier niet te liggen. Onze kracht zit vooral in het verplaatsen in de klant. Hoe kun je iemand echt helpen? En net zo belangrijk, hoe kunnen we samen zorgen dat we bouwen aan een duurzame relatie?”
Persoonlijk voor iedereen?
De partners bij Emoto zijn zicht bewust van de dualiteit in de nadruk op klanten en het automatiseren. Tuncer: “Bij marketing automation denk je niet meteen aan marketeers die compleet opgaan in het wel een wee van hun klanten. Over het algemeen wordt je doodgegooid met termen als ‘leads’, ‘nurturing’ en ‘click-to-order-ratio’. Als je er een beetje in zit zijn dat geen rare termen, maar het lijkt weinig met een emotionele band te maken te hebben.”
Bij Emoto streven ze naar een andere aanpak. Elk traject begint met een persona sessie en een customer journey sessie. Door de klant centraal te stellen ontstaan er campagnes die meer gericht zijn op het daadwerkelijk helpen van klanten. Helpen bij de juiste beslissing is daar maar een klein onderdeel van. Veel vaker gaat het over gebruik, onderhoud en merkbewustzijn.
Volgende project: 360 Magazine
Tegelijk met de ontwikkeling van hun eigen identiteit is Emoto al vollop bezig met hun volgende klant. 360 Magazine wordt digitaal gerebrand. Dit als onderdeel van hun nieuwe strategie, waarmee ze een jongere doelgroep willen aanspreken.
–
Emoto verwacht vanaf 1 september hun nieuwe site online te hebben: bekijk de site hier.